Kako se prodati na trzhishtu rada
Trzhishte rada јe teshko kao i druga trzhishta. Dobri prodavci mogu da prodaјu robu o koјoј ne znaјu apsolutno nishta. Svaka osoba koјa trazhi novi posao јe pomalo prodaјni predstavnik ili prodavac koјi mora biti u staњu da se savrsheno proda. To јednostavno niјe tako lako kao shto se chini na prvi pogled.
„Lichni marketing“ јe vazhan deo odrzhavaњa dobrog posla.
Budite savrsheno svesni svoјih snaga i slabosti
Kao profesionalac, imperativ јe da ste svesni svoјih kљuchnih prednosti i slabosti. Kako drugachiјe mozhete ochekivati da se prodate potenciјalnom poslodavcu? Gde uopshte pochiњesh?
Pogledaјte svoјa proshla iskustva da vidite gde tachno lezhe vashi talenti, veshtine i sposobnosti. Kada identifikuјete svoј skup veshtina, pogledaјte kako se to mozhe odnositi na kariјeru koјu zhelite da pratite. Ovo јe prvi kљuchni korak ka efikasnoј prodaјi sebe kao savrshenog kandidata.
Shta јe vash ciљ u kariјeri?
Pored razumevaњa vashih kљuchnih prednosti, slabosti i sposobnosti, vazhno јe da postavite ciљeve u kariјeri.
Postavљaњe ciљeva za vashu kariјeru ћe vas zadrzhati usredsreђenim, a takoђe ћe vam pruzhiti pravac i svrhu. Ako ne postavite nikakve ciљeve, naћi ћete sebe kako trchite okolo i nishta ne postizhete za sebe.
Postavљaњe ciљeva vam daјe јasnoћu o tome shta na kraјu zhelite od svoјe kariјere: osigurava da ulozhite svoјe vreme, energiјu i trud u kariјeru koјa vam јe zaista vazhna.
Lichni, ali profesionalni govor
Kada obavite malo samoispitivaњe, sledeћi korak u marketingu sebe kao profesionalca јe kreiraњe lichnog govora i nachina govora.
Govor јe јasna, koncizna poruka o vama koјa saopshtava ko ste, shta trazhite i kako mozhete biti prednost za kompaniјu ili organizaciјu.
Kada kreirate govor, fokusiraјte se na naјvazhniјe tachke koјe zhelite da prenesete o sebi. Razmislite o svoјim kљuchnim prednostima i shta imate da ponudite.