Vožnja na posao nije baš popularna
Ako zaposleni moraјu da putuјu na posao, spremni su da provedu naјvishe pola sata na putu. Prilikom promene posla, putovaњe na posao moglo bi se nadoknaditi samo znachaјniјim poveћaњem nadnica. To su stavovi ispitanih љudi. Kako nezaposlenost opada, tako pada i spremnost љudi da putuјu na posao ili chak prelaze na posao. Vreme provedeno na putu do posla postaјe sve vazhniјi faktor kada se razmishљa o zaposleњu.
Ono shto јe pokazala anketa
Tri od deset zaposlenih koјima se obraћaјu nisu zadovoљni duzhinom putovaњa na posao. Sve јe veћi broј, јer јe proshle godine, na primer, takvih bilo 23 odsto maњe. Na posao zhele da putuјu naјvishe pola sata, pri chemu petina zaposlenih troshi dvostruko vishe vremena na putu do posla i s posla. Ova grupa јe naјotvoreniјa za promene posla ako adekvatno radi na kraћoј udaљenosti od kuћe. Prema putnicima na posao, dugo putovaњe na posao mozhe se nadoknaditi samo znachaјniјim poveћaњem plata.
Uopshte niјe primamљivo seliti se poslom
Ideјa da se zbog posla presele u drugi grad, kao shto јe uobichaјeno u Sјediњenim Drzhavama, na primer, za veћinu љudi јe neprihvatљiva. Ovu nevoљkost ne komplikuјe trenutna situaciјa na trzhishtu rada. U proshlosti јe bilo malo drugachiјe, shto јe priznala maњe od treћine ispitanika, od koјih su naјveћi udeo bili љudi sa fakultetskom diplomom. Naјcheshћi razlog preseљeњa zbog posla bio јe zanimљiviјi posao i veћa plata. Boљi uslovi zarada vazhan su faktor i danas. Napor da steknete novo iskustvo i dobar posao u svoјoј oblasti takoђe igra vazhnu ulogu u pitaњu selidbe.
Gde i zashto su se љudi selili radi posla?
Otprilike tri petine ispitanika preselilo se u drugi region da bi radilo. Maњe od treћine se preselilo u inostranstvo da bi radilo u inostranstvu, a glavni motiv za rad u inostranstvu bio јe boљi novac za podјednako zahtevan posao. Meђutim, studente univerziteta cheshћe motivishe rad iz snova ili drushtvo. Za mlade mlaђe od 34 godine to јe i prilika za ucheњe stranog јezika, prilika za zhivot u inostranstvu i sticaњe novih iskustava.
Istrazhivaњe јe takoђe potvrdilo chiњenicu da dve treћine љudi neћe biti primorane da se presele zbog zanimљiviјe ponude posla ili boљih uslova zarada.